UURING:Mis on Eesti laste lemmikpiimatooted ja milline kõige vähem meeldib?

Toiduliit käivitas äsja piimakampaania, mille eesmärk on tuletada ennekõike lapsevanematele ja lastele meelde, kui väärtuslikud toiduained on piim ja piimatooted. Seda, et piim on ka laste seas kõrgelt hinnatud, näitas muuhulgas Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoja TNS Emorilt tellitud uuring, mille kohaselt joob 90% lastest regulaarselt piima.

54% lastest joob piima iga päev, 27% praktiliselt ülepäeviti ning 9% vähemalt kord nädalas, näitas 2015. aasta lõpus läbiviidud uuring. Kõige aktiivsemalt joovad joogipiima 10-11-aastased lapsed, kellest tarbib piima igapäevaselt 59%.

Toiduliidu juhataja Sirje Potisepa sõnul on rõõmustav näha, et piim ja piimatooted laste seas ülimalt populaarsed on. „Pole saladus, et piim ja piimatooted on kasvava lapse organismile äärmiselt vajalikud ja kasulikud. Uuring näitas, et väärtuslikud piimatooted on Eesti laste laual iga päev – kas siis joogipiima, kohupiimatoodete, juustu, jogurti või muude toodete näol,“ ütles Potisepp.

Piima järel jõuavad kõige sagedamini laste lauale kohupiim, kohukesed ja kohupiimakreemid. „83% lastest sööb kohupiimatooteid vähemalt kord nädalas, kusjuures pisut üle kolmandiku neist tarbib kohupiimatooteid ülepäeviti. Peaaegu sama populaarsed on laste seas ka juust ja jogurt, millest juustu tarbib iga päev, ülepäeviti või kord nädalas 81% lastest, jogurtit aga 80% lastest,“ rääkis Potisepp.

Tema sõnul on laste seas kõige ebapopulaarsem piimatoode keefir, mille puhul ütlesid 47% uuringus osalenud lastest, et nad ei joo seda üldse. Sellest, miks lapsed regulaarselt piimatooteid tarbima peaksid, räägib neljapäeval, 8. septembril kell 14.45 KUKU raadio saates „Terviseks“ ka Tallinna Lastehaigla endokrinoloogiateenistuse juhataja Ülle Einberg.

Et edastada eestimaalastele piima kasulikkuse sõnumit lustakamal moel, rändab Toiduliidu tänavuse kampaania raames mööda Eesti linnu värviline piimalehma skulptuur, mis kutsub möödujaid endaga pilti tegema ja neid auhindade võitmiseks sotsiaalmeediasse postitama.

„Meie silmis on piim tõeline kangelaste toit ja piima andvad lehmad praktiliselt superkangelased. Seetõttu teeme oma tänavuse piimakampaaniaga erilise kummarduse ka lehmadele – püstitame nende auks superlehma skulptuuri, mis alustab mööda Eestit ringreisi ja hakkab erinevate linnade keskväljakutel piima headust kuulutama,“ lisas Potisepp.