7 LIHTSAT HARJUMUST, mis su elukvaliteeti oluliselt paremaks muudavad

Tervis on inimese tähtsaim vara ning seda tuleb hoida ning vajadusel ka turgutada. Kuidas muuta oma eluviisi tervislikumaks, säilitada selle juures optimistlik ellusuhtumine ning kõige selle juures hoida ka haigused eemale? Selle kõige kohta paar lihtsat nõuannet, mis kindlasti elukvaliteeti parandavad.
Allikas: refinery29.com
Foto: Shutterstock

#1 Loobu sünteetilistest magustajatest
Suhkru asendamine magustajaga võib tunduda suurepärase kaloreid vähendava ideena, aga tegelikkuses need hoopiski stimuleerivad isu, suurendavad soovi süsivesikute järele, soodustavad rasvade ladestumist ning pidurdavad rasvarakkude lagundamist energia tootmise protsessis. Paljud magustajad sisaldavad sünteetilisi aineid, mis on pea 600 korda magusamad kui suhkru ja see stimuleerib omakorda üle maitsemeeled, mille tagajärjeks on palju suurem magusa vajadus, kui naturaalset suhkrut tarbides. Kes armastavad suhkruga kohvi võiksid proovida tükikest tumedat vähemalt 70% kakaosisaldusega šokolaadi või pähkleid kõrvale süüa või lisada kvaliteetset mett. Seda kõike siiski mõistlikes kogustes.
#2 Maga õige arv tunde
Uni on tähtis ja sellest on viimasel ajal väga palju ka räägitud. Magamatus tõstab kortisooli taset kui ka kehakaalu ning muudab ka normaalset hormoonide talitust. Uni on oluline, et meie keha ja jõuvarud taastuksid ning aju puhkaks. Une puhul ei kehti siiski mida rohkem, seda parem. Teadlased on kindlaks teinud, et 7 tundi on sobiv arv tunde, et keha ja vaim saaks välja puhatud. Siiski vajavad mõned inimesed vähem ja teised rohkem unetunde. Testi oma une vajadust ise ja katsu sellele kindlaks jääda.