JALAD VÄSINUD? Need nipid aitavad!

Jalgades asub 25% meie lihastest – seega võib öelda, et tegemist on ühe kõige tähtsama kehaosaga. Neid lihaseid kasutatakse palju – 50 aasta vanuseks on inimene keskmiselt kõndinud 1 200 000 kilomeetrit. Oma jalgade eest tuleb aga ka osata hoolitseda.

KUIDAS SEDA PARANDADA? Käi vähem kontsakingadega. Kui sul on töö juures need aga kohustuslikud, siis võta need vahepeal jalast ja puhka jalgu.
ENNETUSPLAAN: Kui sa oled juba kontsade kandmise aega vähendanud, siis vaata üle ka jõusaaliharjutused ja tee vähem harjutusi, mis nõuavad päkkadel olemist.

#3 Su kandadel on tihti tüütud villid

MIS TOIMUB? Kui jalanõud hõõruvad kanna pealt, siis on tulemuseks katkised ja marraskil kannad või vesivillid. Enamasti on selles jällegi süüdi vales suuruses jalanõud.
KUIDAS SEDA PARANDADA? Kuigi sul on selleks kindlasti suur kiusatus, siis püüa villi mitte katki teha, eriti kui sul on diabeet. See võib kaasa tuua infektsiooni ohu. Pane sellele hoopis plaaster peale. Kui vill tõesti katki läheb, siis tuleb seda desinfitseerida. Kui vill on väga suur ja selle peab katki tegema, et jalanõusid jalga panna, siis tuleks seda teha nõelaga. Nõel tuleb aga enne desinfitseerida.
ENNETUSPLAAN: Kanna enda jalale sobivaid jalanõusid. Kanna toetusega sokke. Vaheta sokke kohe, kui need märjaks saavad.