Reipalt kevadele vastu: energiaküllased seemnepudrud

Kevadel saab loodus uue hingamise ja sellega ühes vajab ka meie organism taaskäivitust, millele aitavad eriti hästi kaasa kiudainetest, vitamiinidest ja mineraalidest tulvil seemned ning neist valmistatud pudrud.

„Hommikuputrude retseptid ei pea sisaldama üksnes keedetud kaerahelbeid. Põnevaid väljakutseid pakuvad jahvatatud seemnetest keedetud, ahjus küpsetatud või hoopis blenderis püreestatud pudrud. Seemned on kasulikud, sest puhastavad organismi, alandavad vererõhku ja kolesteroolitaset ning kiirendavad seedimist. Seemned on aukohal ka meie restoranides, kus neid soovi korral putrudele juurde saab lisada, “ tutvustas Tammsaare Ärikeskuse Daily lõunarestorani peakokk Merlin Sõber seemnete põnevat maailma.

Et ka kodus midagi uut proovida, keerab peakokk traditsionaalsed pudruretseptid pea peale ja tutvustab tõelisi energiapomme, mis ei sisalda laktoosi ega gluteeni ning panevad keha end koheselt hästi tundma.

 

Seemnepuder linajahuga

4-le

 

70 g chia seemned

70 g kanepiseemned

70 g linajahu

800 ml vett

Maitse järgi jahvatatud kaneeli ja vaniljesuhkrut

 

Valmistamine:

Sega linaseemne jahu, chia- ja kanepiseemned veega ning lase 10 minutit seista. Seejärel kuumuta seemnepuder keemiseni ning lisa maitse järgi kaneeli ja vaniljesuhkrut.

Naudi mandlilaastude või kookoshelvestega, värskust lisa puuviljade või marjadega ning magusamaks saab pudru mee või agaavisiirupiga.

„Seemnepudru söömise järel võid olla kindel, et keha tänab selle tervisliku kõhutäie eest. Chia seemned on kõige paremaks taimseks oomega-3-rasvhapete allikaks, linaseemned aitavad vähendada isu ja parandada soolestiku tööd ning kanepiseemned tugevdavad immuunsus-, närvi ja südameveresoonkonna süsteemi ning ergutavad ajukoore tegevust,“ tutvustas Daily peakokk seemnete tervendavat mõju.