PUUVILJAD: kas ikka kasulikud vitamiinipommid või siiski MITTE?

Sa teed trenni ja toitud tervislikult. Sinu menüüs on palju puu- ja juurvilju (just nii nagu toitumissoovitused ette näevad). Kuid kas teadsid, et tegelikult ei pruugi need sulle üldse kasulikud olla?
Toimetas: Keit Laisaar
Foto: Shutterstock

Mida su mangod tegelikult sisaldavad?
Kuigi tegemist on troopilise ja magusa puuviljaga, siis tuleks sellega piiri pidada! Kas teadsid, et mangos võib olla 3% rohkem suhkrut kui ühes Coca-Cola purgis?

Värske puuvili ei ole alati värske
Mis võiks olla veel parem kui värskelt pressitud apelsinimahl hommikusöögi kõrvale!? Kuid puuviljad leiavad tee sinu puuviljakaussi igalt poolt maailma eri otsadest ning seetõttu ei pruugi sinuni jõudes sellel enam üldse suurt toiteväärtust olla. Võimalik, et kui apelsinid jõuavad sinuni, ei ole neis enam üldse C-vitamiini ning nad tähistavad puuotsast all olemise esimest aastapäeva.

Puuvilja kasvatatakse selliselt, et see magusam oleks
Vanasti olid näiteks luuviljad väiksemad ja hapuma maitsega. Tänapäeval on kasvatajad need omadused välja aretanud. Miks? Kuna inimestele meeldivad magusamad puuviljad. Pole probleemi – lisame suhkurt juurde!

Mõned rohelised lehed sisaldavad ainult vett
Köögivilju on alati kiidetud nende kõrge toiteväärtuse pärast. Kuigi samas ei ole sugugi kindel, et salatileht su toidus sinu tervist paremaks teeb. Samas ei tee see seda ka halvemaks, kuna tegemist on lihtsalt veega. Siin kehtib reegel – mida mõruma maitsega salatiroheline, seda parem!

Värvilised köögiviljad on head
Lõpuks ometi midagi positiivset! Kui sinu toidulaualt leiab tihti pataati, porgandit, kõrvitsat ja peeti, siis võid endale pai teha. Need beetakaroteeni sisaldavad köögiviljad on head sinu tervisele! Lisaboonus: need on head vananemisvastased toiduained!

Lisa oma elule vürtsi!
Kui siin maailmas on üks tüüp toite, millega võib liialdada, siis on need vürtsid ja ürdid (ingver, cayenne pipar, kaneel jne). Just need on ka võtmesõnaks seedimise kiirendamisel.