TOP 10: Nendest toitudest saad palju valku!

Valgud on toitained, mis koguvad tervisliku toitumise valguses üha suuremat tähelepanu. Näiteks USA-s peab ligi veerand elanikkonnast tervisliku toitumise üheks olulisemaks komponendiks just toidu valgu sisaldust. Inimesed teavad, et valgud aitavad kaasa lihaste kasvatamisele, täiskõhu tunde tekkimisele, kaalu langetamisele ning aitavad võidelda ka vananemise vastu.
Toimetas: Keit Laisaar
Foto: Shutterstock

#1 MUNAD

Munad on üks kõige tervislikumaid ja täisväärtuslikumaid toite siin maa peal. Need sisaldavad palju vitamiine, mineraalaineid, tervislikke rasvasid, antioksüdante ja ajule vajalikke toitaineid. Munad on kõrge valgusisaldusega, kuid eriti palju sisaldab seda just munavalge.

VALGUSISALDUS: 1 suur muna sisaldab 6 grammi proteiini.

 

#2 MANDLID

Mandlid on ühed populaarseimad pähklid. Need sisaldavad palju tähtsaid toitaineid, nende seas kiudaineid, E-vitamiini, mangaani ja magneesiumi.

VALGUSISALDUS: 28 grammi pähkleid sisaldab 6 grammi valku.

 

#3 KANARIND

Kanarind on üks kõige populaarsem valguallikas. Kui sa sööd seda ilma nahata, siis tulevad enamik sellest saadavad kalorid valgust.

VALGUSISALDUS:Üks kanarind (ilma nahata) sisaldab umbes 53 grammi valku.

 

#4 KAERAHELBED

KAERAHELBED sisaldavad rikkalikult tervislikke kiudaineid, magneesiumi, mangaani, B1-vitamiini ja palju teisi kasulikke aineid.

VALGUSISALDUS:  Pool tassitäit täistera kaerahelbeid sisaldab 13 grammi valku.

 

#5 KODUJUUST

Kodujuust sisaldab vähe rasva ja kaloreid. Selles on teiste seas näiteks palju kaltsiumit, fosforit, seleeni, B12- ja B2-vitamiini.

VALGUSISALDUS: 200 grammi 2% rasvasisaldusega kodujuustu sisaldab 27 grammi valku.