KAAL EI LANGE? 9 halba harjumust, miks sa rasva ei põleta

Sa teed trenn, sööd enda arvates tervislikult, kuid kehakaal ei lange. See ajab masendusse ja motivatsioon hakkab vaikselt kaduma. Kuid nüüd on aeg sellele lõpp teha ja rasvad täiskäigul põlema panna! Sul tuleb vaid paar asja oma igapäevaharjumustes muuta.
Toimetas: Keit Laisaar
Foto: Shutterstock

#1 Arvad endiselt, et kardio on lahendus

Tõde on, et tradistiooniline kardiotrenn rasvapõletuseks kõige parem valik ei ole. See ei kuluta piisavas hulgas kaloreid ning mida rohkem sa seda harrastad, seda rohkem su keha sellega harjub. Õige pea kulutad sa tegelikult sama trenni tehes vähem kaloreid kui alguses. Selle asemel tee intervalltreeningut. See põletab sama aja vältel rohkem kaloreid, põletab rohkem rasva ja loob efekti, mis muudab su ainevahetuse kiiremaks veel ka mitmeteks tundideks pärast trenni.

 

#2 Sa patustad valesti

Patustamine on lubatud, aga seda peab õigesti tegema. Kalorite puudujäägi ajal langeb leptiini tase kehas. See on hormoon, mis kontrollib kaalulangetust ja kaitseb näljatunde eest. Madal leptiini tase mitte ainult ei raskenda kaalust alla võtmist, vaid võib ka viia rasvakoguse tõusule. Selleks, et leptiini tase oleks piisav, tuleb aeg-ajalt süüa süsivesikurikast toitu. Kuid võtmesõnaks on kõrge süsivesikusisaldus, mitte kõrge rasvasisaldus!

 

#3 Sa ei söö piisavalt proteiini

Kui sa ei söö piisavalt valku, siis aeglustab see rasvadest lahti saamist. Sest valgu seedimisel põletab su keha rohkem kaloreid kui ühegi teise makrotoitaine seedimisel. Valgud aitavad ka tekitada kauemaks täiskõhu tunnet, säilitavad lihasmassi ning põletavad rasvamassi. Kõrge valgusisaldusega dieet parandab kollesterooli taset ja insuliini taset rohkem kui mõõduka valgusisaldusega dieet.

 

#4 Sa ei saa piisavalt tugevaks

Ära põlga lihastrenni, kui soovid rasva põletada. Kui sa ei söö piisavalt kaloreid, hakkab su keha lihast kaotama. Parim selle vältimiseks on teha palju lihastrenni. Suurem lihasmass muudab ka metabolismi kiiremaks ehk siis su keha põletab tänu sellele rohkem kaloreid. Proovi kasutada suuremaid raskuseid ning vähem korduseid.