Looduslik toode – tõde või turundusnipp

Kosmeetikatoodetel aina sagedamini esinev märgistus «100% looduslik» on siiani reguleerimata ning tootja võib seda kasutada lähtuvalt sisetundest ja reklaami eesmärgil.

Foto: Shutterstock

«Euroopa Liit on alustanud vastava standardi väljatöötamisega, kuid seniajani võivad tootjad kas siis sisetundest lähtudes või reklaami eesmärgil kirjutada pakendile sõna «looduslik», see ei ole keelatud,» kinnitas terviseameti avalike suhete juht Iiris Saluri.

Seega peab tarbija olema Saluri sõnul ise teadlik ja tegema kriitilisi valikuid ning mitte laskma ennast valedel kaasa kiskuda. «Meie teada on ka tarbijakaitseamet soovitanud säilitusaineid sisaldavatele toodetele mitte peale kirjutada sõna «looduslik», kuna see võib tarbijat eksitada,» lisas Saluri.

Tarbijakaitseameti avalike suhete juht Hanna Turetski kinnitas samuti, et mõistet «looduslik» ei ole kosmeetikatoodete õigusaktide järgi üldse olemas ja kosmeetikatoodete direktiiv ei reguleeri eraldi nn looduskosmeetikat. «Tegelikult võib aga öelda pigem seda, et sõna «looduslik» on lihtsalt üks reklaami- ja müüginipp, sest kui tootel on peal «100% looduslik», siis ei saa selles olla metüülparabeene jms,» nentis Turetski.