LAME KÕHT = NÄLJUTAMINE? Meie vastus on EI!

Kahjuks mõisted nagu „unistuste keha” ja „dieet” on nii tihedalt seotud, et neid ei saa ka tangidega teineteisest eemale tirida. Õnneks teame paremaidki meetodeid, kuidas nälga tundmata oma ideaalkaaluni jõuda ja jagame neid ka sinuga!
Foto: Shutterstock

Juba iidsed Tiibeti ravijad teadsid, et erinevad organid meie kehas funktsioneerivad erinevalt, kuid siiski vastavalt kindlale ajagraafikule. Tundes seda graafikut ja õppides selle järgi elama, paranevad lisaks tervisele ka sinu tujud ning väidetavalt aeglustuvad isegi vananemisprotsessid. Et tarbitud toit tooks organismile vaid kasu, on oluline jälgida, et sinu söögikorrad oleksid kooskõlas seedetrakti biorütmidega.

6.007.00

See on aeg, mil organism bioloogiliselt üles ärkab. Enne kui hommikusöögi kallale asud, joo tühjale kõhule klaasike sooja vett sidruni või laimiga. See aitab käivitada seedetrakti tööd, puhastada maksa ja väljutada toksiine.

7.009.00

Vaatamata sellele, et hommikusöök peaks olema päeva kõige kaloririkkam toidukord, on maomahla tootmine organismis varahommikul minimaalne, mis tähendab seda, et ka väga toitvaid sööke ei ole siis soovituslik süüa. Näiteks ei seedu antud ajahetkel valk ja rasvad praktiliselt üldse. Seega magusa saia või juustuleiva asemel eelista midagi kergemat, näiteks söö õuna või joo lihtsalt teed.

10.0012.00

Kindlasti tead väga hästi, kui tüütu on tunnike pärast tööle jõudmist avastada, et kõht on taas tühi ja koriseb reetlikult laua alt kolleegide peale. Tegelikult ei ole siin midagi imelikku, sest kümneks ärkab su organism täielikult unest. See on aeg, kui magu ja kõhunääre on kõige aktiivsemas staadiumis ning võid süüa praktiliselt kõike, mida süda ihkab. Ehk võid suure soovi korral ka millegi magusaga patustada, kuid tee seda mõistlikus koguses ja kindlasti mitte iga päev. Siiski peaksid jälgima, et toidukorrast ei puuduks valgud, rasvad ja head süsivesikud. Ideaalis võiks sellesse ajavahemikku mahtuda nii hommikusöök kui ka lõuna.