Viis vahepala, mida võib süümepiinadeta ka hilisõhtul nautida

Foto: Shutterstock

Õhtutundidel einestamist või näksimist seostatakse tihti kaalutõusuga. Nüüd on aga uuringud tõestanud, et tegelikult tagab enne magamaminekut söömine hea une ja  aitab seeläbi kaudselt kaasa ka kaalu langetamisele – seda kõike muidugi juhul, kui tarbid õigeid toiduaineid.

Une kvaliteedi halvenemist tuleb sageli ette just treeningutega algust tegevatel inimestel, kes soovivad kaalu iga hinna eest langetada.

Eesti esimeste proteiinikohupiimakreemide sarja PROfeel väljatöötamisel osalenud fitness ekspert Ott Kiivikas tahaks inimestele sügis-talvise treeninghooaja alguse puhul südamele panna, et toitumisse peaks suhtuma siiski terve mõistusega.

„Tihti seatakse endale liiga rangeid ja põhjendamatuid piiranguid ning samal ajal treenitakse intensiivselt lausa hiliste õhtutundideni välja. Selline elustiil päädib aga kiiresti toitainete vaegusega, mis omakorda sillutab tee kehvale enesetundele ja motivatsiooni langusele,“ sõnas Kiivikas.

Kvaliteetne uni on tema sõnul trenniga tegelevatele inimesele väga oluline: „Just puhates tegeleb meie keha kõige intensiivsemalt lihaste taastamisega. Selle jaoks on olulised valgud, mis peatavad lihaste lagunemise protsessi ning aitavad lihastel taastuda. Samuti tagab mõõdukas valkude tarbimine õhtueine osana hea une.”