Kui mürgine see kosmeetika täpselt on?

Järjest enam koguvad meedias jõudu väited kosmeetikumide tohutust mürgisusest. Jah, hirmul on suured silmad, aga ammu tuntud tõde on ka see, et peidetud ähvardus mõjub väga hea turunduslausena. Millegipärast kiputakse seda viimast väidet aga sageli unustama.

Tekst: Kadi Koemees
Foto: Shutterstock

Viimastel aastatel on välismeediast meilegi jõudnud lugu koduperenaisest, kes sai kodus iluprotseduure tehes surmava allergilise reaktsiooni. Väga hirmus, kuid olen seda uudist päris mitu korda lugenud ja saanud infot tervelt kahe erineva aine kohta, mis võis väidetavalt saatuslikuks osutuda. See tähendab, et lugu on sama, aga süüdlasena nimetatakse parajasti seda ainet, mis loo levitajale kasulikum on.

Olen tähele pannud, et mida kindlam on bränd oma toote headuses, seda vähem jagab ta halvustavat ja hirmutavat infot konkurentide kohta. Igal kosmeetikumil on oma eesmärk ja mida edukamalt see eesmärk täidetakse, seda edukam on toode ka turul.

Kui see eelkirjeldatud lugu tõesti ka juhtus, siis juhiksin tähelepanu hoopis asjaolule, et nn ohver tegi iluprotseduure kodus. Ta jättis maksmata know how eest, mida pakub professionaalne teenindaja korralikus ilusalongis. Teiseks ostis ta toote tavalisest supermarketist, kus müüdavad ilutooted on määratud sobima väga paljudele. Kosmeetika keeles tähendab see seda, et nii mõndagi on sinna lisatud kulbiga, kuigi vaja oleks poolt teelusikatäit, ja vastupidi.