Keha areneb rohkem, kui annad talle õiget kütust! MIDA SÜÜA ENNE TRENNI?

Mida oleks kõige parem enne trenni süüa ja millal seda teha? Loe ja saa teada!
Tekst: Keit Laisaar
Foto: Shutterstock

Kas oled kunagi tundnud, et sinu raskest trennist ei oleks nagu midagi kasu? Selles võib olla süüdi see, et sööd enne trenni valesid asju. Kui enne trenni õigesti toituda, siis annab see su kehale vajaliku energia, et suuta rohkem, kauem vastu pidada ja muskleid kasvatada.

Trenniks vajalik energia tuleb glükogeenist, mis asub maksas ja musklites. Selleks, et musklid saaksid areneda ja jõuaks maksimaalselt tööd teha, on vaja oma kehasse glükoosi transportida. Kuna keha ise hoiab oma varudes ainult väikest osa glükoosi, siis on vajalik seda enne trenni juurde hankida. Peamiselt saame glükoosi süsivesikutest. Parimad glükoosiallikad on väikesed snäkid või vahepalad, mida enne trenni süüa. Pole vahet, kas teed jõutrenni, kestvustrenni või kardiot, sinu keha vajab suurel hulgal energiat.

Mitu tundi enne trenni tuleks süüa?

See sõltub peamiselt trennitüübist, mida tegema hakkad. Kui sa jooksed pikka vahemaad või tegeled vastupidavustrenniga, siis on sinu kehale kõige parem, kui sööd 3-4 tundi enne trenni. Nii seedub kõik ära ja see ei tekita kõhus ebamugavustunnet. Enne vastupidavustrenni vajab su keha eelkõige pikaajaliselt seeduvaid süsivesikuid.