ANNI RAHULA: lapseootus on hea aeg tervislike harjumuste kujundamiseks

Lapseootus pakub tulevasele emale hea võimaluse vaadata üle kogu pere elustiil ja toitumine, kuna motivatsioon tervisesõbralike eluviiside juurutamiseks on just siis kõrge ning positiivsed muutused kanduvad edasi ka pere kõige pisematele liikmetele.

Ka viimast kuud lapseootel Talleggi saadik Anni Rahula on raseduse ajal muutunud oma toidusedeli suhtes tähelepanelikumaks kui eales varem. „Tervislik eluviis ja tasakaalustatud toitumine on minu elustiili osa olnud nii kaua, kui ma mäletan. Ehkki ma ei jälgi piinliku täpsusega iga suutäit, on lapseootus mind muutnud toiduvalikute suhtes tähelepanelikumaks. Õnneks isud mind väga ei vaeva, pigem naudin hea meelega palju värsket ja erinevaid salateid, kus toekamaks komponendiks sageli kanaliha, mis on toitev, tervislik ning valmib kiiresti,“ sõnas ta.

Ida-Tallinna Keskhaigla Perekooli juhi Diana Lehe sõnul mõjutab toidu kvaliteet ja selle mitmekesisus otseselt emaüsas arenevat organismi, seega peab dieet rahuldama nii ema kui loote organismi vajadused. Naise energiavajadus suureneb raseduse ajal 300 kcal ja rinnaga toitmise ajal 500-650 kcal võrra päevas, mis tähendab, et toitumiskoguseid ei ole tarvis kahekordistada ning mitmekülgse menüü korral ei ole enamasti vaja ka vitamiinipreparaate.

 

Tähtsaimad vitamiinid ja mineraalained lapseootel naisele: