EI SUUDA ŠOKOLAADIST ÄRA ÖELDA? Need nipid aitavad!

Šokolaad sisaldab antioksüdante, parandab tuju ning alandab vererõhku. Kõlab nagu võiks ainult sellest toitudagi! Kuid ole ettevaatlik – šokolaadiga liialdamine võib sulle hoopis tõsist kahju teha.
Tekst: Keit Laisaar
Foto: Shutterstock

Šokolaadi tuleks süüa väikestes kogustes. Tarbides suure koguse seda maiust, võib see põhjustada tõsiseid tervisehädasid. Lisaks sisaldab šokolaad palju kaloreid, suhkrut ja rasva.

Soovitatav on päevas süüa umbes 40 grammi suhkrut (10 lusikatäit). Enamik inimesi tarbivad sellest aga kaks korda rohkem. Suur osa sellest lisasuhkrust tuleb karastusjookidest ja maiustustest. Üks karastusjoogi pudel sisaldab juba umbes 10 lusikat suhkrut. Ning kõigest 4 tükikest 70protsendilist tumedat šokolaadi sisaldab 2 lusikat suhkrut.

Kuid miks on šokolaad nii sõltuvust tekitav?

Süües suhkrut sisaldavaid toite, nagu seda on šokolaad, tõstab see meie söögiisu ning aktiveerib sama neurotransmitteri, mis viib aju kiiresti naudingu seisundisse. See on sarnane narkootikumide sõltuvusele. Šokolaadisõltuvusest on seega ka raske vabaneda. See sisaldab suhkrut, rasva ja soola – kolme komponenti, mida meie keha on programmeeritud ihaldama. Šokolaadis sisaldav fruktoos petab meie aju ja paneb selle arvama, et oleme endiselt näljased. Seetõttu on lihtne ennast šokolaadist üle süüa.