SOOVID SÄRAVAT NAHKA? Siis söö just neid asju!

Milliseid toiduvalikuid teha, et nahk oleks särav ja jume tervislik? Loe ja saad teada.
Allikas: http://www.webmd.com
Foto: freedigitalphotos

Vesi tagab naha niisutatuse ning aitab siluda pisikesi peeneid kortsukesi. Veel aitab vesi nahal omastada toitaineid ning vabaneda toksiinidest. Vett saab „süüdistada“ ka nahale sära andmises ning  vereringe parandamises.

Seleen on mikroelement, mis aitab nahal kaitsta end vabade radikaalide eest. Mitte vähetähtis ei ole ka seleeni roll nahavähi ennetamisel. Suurepärased allikad seleeni ammutamiseks on brasiilia pähklid, seened, krevetid, lambaliha ja kala nagu mereahven, tursk, paltus, tuunikala ja lõhe. Seleeni on leitud ka keedetud veiselihas, kerges kalkunilihas, austrites, sardiinides, krabides, ja ka nisu pastas.

 

Koensüüm Q10 ehk CoQ10 on keha enda poolt toodetud võimas antioksüdant. Ta kaitseb naha ja keha rakke vabade radikaalide eest. On seotud ka energia tootmise ja raku põhifunktsioonidega. Seoses vaanemisega väheneb ka keha võime CoQ10 toota. Paljude vananemisega seotud haiguste puhul on täheldatud vähest antioksüdantide hulka. Paikse kasutamise korral on täheldatud, et CoQ10 on võimeline parandama vananemise ilminguid. CoQ10 rikkad toitained on kala (lõhe ja tuunikala), linnuliha ja siseorganid.

Antioksüdandid takistavad või aeglustavad vabade radikaalide kahjulikku mõju nahale. Selle kahjuliku mõjuga kaasnevad ka märgid vananemisest nagu kortsud ja kuiv nahk. Antioksüdante võib leida igasugustes toitudes, eriti aga värvirikkas puu-ja köögiviljas, nagu marjad, tomatid, aprikoosid, peet, spinat, maguskartul, mandariinid, paprika ja oad.