SOOVID KAALUST ALLA VÕTTA? Siis väldi neid “väherasvaseid” toite!

Paljud eksperdid räägivad, et endale mingi toidu keelamine on tobe. Kui sa midagi ikka väga süüa tahad, siis keelamisega võid lõpuks hoopis üle süüa ja kaalust juurde võtta. Seega magustoidud siin listis ei ole - neid võid endale alati aeg-ajalt lubada. Toome sinuni nimekirja "tervise" toitudest, mille võiksid alternatiivide vastu välja vahetada.
Allikas: Cosmopolitan
Foto: Shutterstock

#1 Vahepala, mis sisaldab vaid süsivesikuid

Kui sa sööd galette, hommikuhelbeid, leiba ilma ühegi lisandita, siis sinu keha muudab need süsivesikud suhkruks ja saadab need otse sinu vereringesse. Suhkru sööstule vastupanuks, hakkab su keha tootma lisainsuliini, mis aitab kehal suhkrukogusega kiirelt tegeleda. Probleem seisneb selles, et selle tulemusel langeb sinu vere suhkrutase ja sind ründab jälle nälg. Seejärel võid sa suure tõenäosusega haarata millegi magusa järele, mis suurt toiteväärtust ei oma.

 

SELLE ASEMEL SÖÖ SEDA:

Vahepala, mis sisaldab süsivesikuid, tervislikke rasvu ja valku. Kuna nende seedimine võtab kauem aega, siis püsib ka su kõht kauem täis. Proovi näiteks galetti pähklivõiga või täisteraleiba väherasvase juustuga.

 

#2 Kiudaineterikas batoon

Jah, me kõik vajame kiudaineid. Need hoiavad seedimise töös ning kõhu täis. Mida sul ei ole vaja, on aga see, et saaksid ühe vahepalaga kogu vajamineva kiudainete koguse (umbes 25 grammi).  Kiudainerikkaid toite võiks süüa kogu päeva vältel, et kõht oleks terveks päevaks täis.

 

SELLE ASEMEL SÖÖ:

Toitusid, mis on looduslikult kiudainerikkad – näiteks puu-või juurvili. Muuda see osakeseks igast sinu toidukorrast, tänu millele saad kiudaineid kogu päeva vältel.

 

#3 Väherasvased toidud

Uuirngud näitavad, et inimesed söövad umbes 30% rohkem, kui nad teavad, et tegemist on väherasvase toiduga. Lisaks sellele, et kipud seetõttu üle sööma, lisatakse rasva vähendamisega toidule maitse adnmiseks sinna lihtsalt rohkem suhkrut.

 

SELLE ASEMEL SÖÖ:

Dipi oma beebiporgand näiteks guacamole või hummuse sisse.

 

#4 Mahl

Ühe klaasitäie apelsinimahla tegemiseks kulub päris palju apelsine. Sa jood need ühe korraga sisse, saamata puuviljas olevaid kiudaineid. Seetõttu ongi isegi sajaprotsendiline mahl vaid tühjad kalorid ning suhkrusööst sinu kehale.

Fruktoos ehk puuviljasuhkur muudab puuvilja/mahla magusaks ning trikitab su keha, andmata sellele märku, et kõht on täis. See paneb sind aga rohkem sööma ja võib viia kaalutõusuni.

 

SELLE ASEMEL SÖÖ:

Vett – lihtsalt vett! Või siis teed või kohvi, kui sulle niisama tee ei maitse.

 

#5 Mikrolaineahjutoit

Selleks, et värske toit sinu külmakapis kauem säiliks, lisavad toiduainetööstused nendele soodiumit ehk looduslikku säilitusainet. See aga paneb keha vett kinni hoidma ja sa lähed paiste.

 

SELLE ASEMEL SÖÖ:

Eelkülmutatud toitu. Järgmine kord, kui toitu teed, siis tee suurem kogus. Ja ülejäägid pista sügavkülmikusse.