OLE TEADLIK! Siin on juuste suurimad vaenlased

Iga päev uus katsumus – selline on juuste elu. Föönitamine, sirgendamine, lokitamine, värvimine ja viimistlusvahendite kasutamine. Kui kiharad oskaks rääkida, karjuks need kõva häälega: „Appi!“
Tekst: Kristiina Virt
Foto: Shutterstock

Vaatame üle, millised igapäevased tegevused ja olukorrad juukseid kõige enam kahjustavad ja kuidas saame nende negatiivseid tagajärgi ennetada.

Stress ja muretsemine

Juuksed peegeldavad sinu sisemist maailma isegi kordades paremini, kui silmad. Stressi tagajärjel muutuvad need tuhmiks ja rasunäärmed hakkavad aktiivsemalt tööle, muutes kiharad mustaks ja elutuks. Kui stressi ohvriks langenud naine ei lõpeta paanitsemist – hakkavad karvad tasapisi välja langema.

 

 

Mida teha? Stressiolukorras rikasta oma menüüd järgmiste juukselemmikutega: A vitamiinid (porgand, spinat), B vitamiinid (rohelised juurviljad, kala, juust), kaltsium (kohupiim, jogurtid), jood (mereannid) ja tsink. Vajadusel võta vitamiine tabletikuurina sisse.

Stressis juuste eest tuleb kanda erilist hoolt – ära hõõru peanahka juukseid pestes, kasuta kvaliteetseid, silikoonivabu hooldustooteid.

Ütle „EI“:

*Tervist kahjustatavatele harjumustele, eriti nendele, mis kujunevad stressi all. Kaasaarvatud: kohvi liigtarbimine, suitsetamine, oma välimuse eest hoolitsemise unarusse jätmine.
*Tugevatele antidepressantidele. Juuste väljanägemisel peegeldub isegi tavalise aspiriinitableti manustamine, kujuta ainult ette, mida võib nende tervisega teha üks tugevatoimeline ravim…
*Unetutele öödele. Mis ka ei juhtuks – magama peaks 8-10 tundi ööpäevas ja vastutänuks naeratab sulle iga hommik peeglist vastu kauni naha ja tervete kiharatega naisterahvas – sina ise!