NAISED JÕUSAALIS: 10 kõige levinumat viga

Sa teed trenni viis päeva nädalas, kuid tulemusi ei ole: kehakaal ei vähene ja figuur ka ilusamaks ei lähe. Võib-olla teed midagi valesti? Küsisime personaaltreenerite Roman Minlibajev ja Kaspar Kaldoja käest, millised on levinumad vead, mida naised jõusaalis teevad ja seetõttu oma eesmärkideni ei jõua.
Tekst: Keit Laisaar
Foto: Shutterstock

1. Teiste treeningukava järgimine

Just viimasel ajal on naiste seas levinud trend järgida oma kehaideaali treeningukava, olgu selleks mõni kulturist, modell või staar. Jälgitakse tema Instagrami või blogi ja kopeeritakse sealt valimatult kõik oma elusse. Siiski peaks igaüks lähtuma enda treenituse tasemest ja eesmärkidest.

2. Vale tehnika

Sa võid ju käia iga päev trennis ja tõsta suuri raskusi, ent kui tehnika on vale, pole sellest palju kasu. Ebakorrektse kehaasendi ja tehnikaga sooritatud harjutus ei pruugi mõjuda sellele lihasgrupile, mida oled mõelnud treenida. Mis veelgi hullem – vale tehnikaga on vigastused kiired tulema!

3. Ainult masinatega piirdumine

Jõusaalis näeb palju naisi, kes teevad harjutusi, mis kaasavad korraga tööle vähe lihaseid ja liigeseid (näiteks tehakse ainult triitsepsi sirutusi, biitsepsi kõverdusi jne). Masinal treenides isoleeritakse teatud lihasgrupp ära ning treenitakse vaid ühte lihast. Peale masinate tuleks kindlasti rohkem tähelepanu pöörata ka vabadele raskustele ja n-ö baasharjutustele. See kaasab töösse rohkem lihaseid ning kokkuvõttes kulutab rohkem kaloreid ja treenib rohkem lihaseid. Sellisteks harjutusteks on kükid, jõutõmbed, assisteeritud lõuatõmbed, kätekõverdused jms.

4. Ühe kehapiirkonna treenimine

Naised soovivad tihti keskenduda trennis vaid ühele kehaosale – kes jalgadele, kes kõhule, kes tuharatele. Ühele kehaosale keskendudes ning teised tagaplaanile jättes soodustame keha ebaühtlast arengut. See võib omakorda viia vigastusteni ja halva rühini.

5. Liiga kerge treening

Selleks et tulemusteni jõuda, peab trenn olema piisava intensiivsusega ja väljakutset esitav. Ka liiga kerged raskused ei vii sind eesmärkidele lähemale. Roosad ja sinised hantlid ei ole arengu jaoks piisavalt rasked. Kui pidevalt ainult väikeste raskustega trenni teha, pole sellest lihtsalt mingit kasu.

Ideaalis peaks jõutreening minema nädalast nädalasse raskemaks (lisades iga nädal kangile veidi suuremaid raskusi). Vaid nii annab trenn visuaalse ja mõõdetava tulemuse. Naised, tõstke julgemalt raskusi! PS! Seda ainult juhul, kui harjutuse sooritus ikkagi tehniliselt korrektseks jääb.