MEES ARVAB: Naised nagu autod

Naistel ja autodel on siiski ühtteist sarnast – mõlemal on oma hing, ilu, iseloom ja ka nutikus. Mõlemad meeldivad meestele.
Tekst: Janar Siniväli  img_8496_mod
Fotod: Shutterstock

Tegelikult olen naiste ja autode võrdlemise eest aastate jooksul mõne korra nahutadagi saanud, aga ei ole ju midagi parata, et inimene vajab olukordade lahtimõtestamiseks sümboleid ja metafoore.

# MAASTURID

Näiteks on eestlaste seas väga populaarsed maasturid. Piisavalt jõulised, et vedada kõike – suurtest egodest mööblini. Ja kuigi nendega vuratakse valdavalt ringi siledal tänavaasfaldil, siis igaks juhuks seletab omanik ikka asjalikult juurde, kui oluline on masina võime metsas ja maastikul hakkama saada – isegi kui sinna reaalselt oma eeslinnaidüllist mitte ealeski ei satuta. Samamoodi on enesekindlad ja hakkajad, aga siiski ilusad naised ikka au sees olnud. Ütles ju tegelane Eesti kultusfilmiski, et naine peab toitma mehe ja kuus last. See valmidus on vajalik, isegi kui kuue lapseni reaalselt kunagi ei jõuta. Ikkagi on mingi bioloogiline atraktiivsus, mis isasfookuse sellise tubli emase peale suunab. Muidugi selgub aja jooksul, et mees peab seesuguse naise kõrval omajagu pingutama, et täita ka niisuguse naise bioloogiline soov, et mees temast milleski pisut tugevam oleks ja et tema peale milleski toetuda saaks. On küll peibutavalt mugav naist tema toimetustes mitte segada, vaid toetada end mugavale nahkdiivanile lõõgastuma. Paraku süvendab see naises arusaama, et mehed on mökud, ning vajadust ise veel tugevam ja veel iseseisvam olla.

Iseäranis atraktiivsena mõjuvad ent hetked, kui sellise võimsa naise mask siiski paotub ja sealt tagant tuleb välja päris naine, kes on leidnud vajaduse ja julguse enda kõrval olevat meest usaldada. See hetk, kui mees näeb, et ta kõrval on naine ja inimene, mitte tank. Tõepoolest, tänapäeva urbaniseerunud naine ei pea tõusma kell viis, et lehma lüpsta ja õhtuni põllul vastu pidada, tema tugevus seisneb tihti keerukates vaimsetes ülesannetes.

Samamoodi näevad ka kaasaja maasturid kõikvõimsad välja, tegelikult aga ei ole paljud neist üldse maastiku jaoks mõeldud ja järjest enamatel ei ole isegi neljarattavedu. Küll aga on pardal igasugused nunnud tehnilised vidinad, millega teel olles mängida saab.