LUSH näitab eeskuju pakendivabade tarbimisharjumuste juurutamisel!

Fotograaf: Meisi Volt

Eelmise nädala reedel, 1. märtsil kogunesid Suurbritannia omanäolise ilubrändi LUSH esinduspoodi need iluhuvilised, kelle jaoks on oluline seista loomade õiguste, õiglase kaubanduse ning keskkonnasäästlikkuse põhimõtete eest. Eestis tegutsemise 12. sünnipäeva tähistanud ilumärk tutvustas külalistele lisaks uuenenud esinduspoele loodetavasti ka eestlaste tarbimisharjumusi muutvate „paljaste“ toodete kontseptsiooni.

LUSH lähtub pakendamise puhul reeglist „vähem on rohkem“ ning nende põhimõtete kohaselt võiksid ka ilutooted olla ideaalis pakendamata. Kuigi teadlikumad tarbijad piiravad enda asjatut kilekottide tarbimist, leidub meie prügis siiski suures osas ebavajalikke ümbrispakendeid. Just seda LUSH soovibki muuta ning seega soovitatakse pakendeid korduvkasutada või eelistada ümbertöödeldud versioone.

Enam kui 35% LUSHi toodetest on täiesti pakendivabad või nagu LUSHile endale meeldib öelda – paljad. Ilubränd on siiralt pühendunud keskkonnamõjude vähendamisele ja seega leidub nende pakendivabade toodete seas mitmeid tahkeid ja pakendita juukse- ja näoõlisid, maske, puhastuspalsameid, kreeme, dušigeele, šampoone, deodorante jne.

Tooted sisaldavad minimaalses koguses vett või on sootuks veevabad ning see omadus muudab need isesäilivateks. Lisaks sisalduvad nendes sellised tõhusad koostisosad nagu kakovõi, sool ja mesi, mis ei lase bakteritel vohada ning muudavad tooted veelgi nahasõbralikumaks.

Keskkonnale mõtleva LUSHi kauplused asuvad Tallinnas Foorumi ja Ülemiste keskustes.