7 NIPPI, kuidas punnis kõhust kiirelt lahti saada

Ostsid endale uued bikiinid ning ei jõua ära oodata, millal need lõpuks ometi randa saad viia? Ja järsku see päikeseline päev saabub. Kuid su kõht on nii paistes, et ainus asi, mida kanda soovid on XXL suuruses T-särk. Kõlab tuttavalt? Vaatame üle, mida antud olukorras teha saad?
tekst: KEIT LAISAAR / fotod: SHUTTERSTOCK

#1 Ole ettevaatlik kiudainetega

Paljud naised muudavad vahetult enne bikiinihooaega drastiliselt oma söömisharjumusi. Hakatakse tarbima palju salateid, juurvilju, puuvilju ja täisteratooteid. Kuid sinu keha pole harjunud nii suure kiudainete kogusega ja ei jõua seda ära seedida. Ülemäärased kiudained soodustavad gaaside teket soolestikus ja viivad organismist kaltsiumi välja. Seetõttu tuleks oma keha suurema koguse kiudainete söömisega harjutada tasapisi.

Tuleb aru saada ka sellest, et kiudaineid on kahte tüüpi – vees lahustuvad ja vees lahustumatud. Vees lahustuvad on näiteks paljud puu- ja juurviljad, aga ka kaunviljad. Samuti kartulid, porgandid ja sibulad. Vees lahustumatud kiudaineid sisaldavad aga täisteratooted, pähklid, seemned, teraviljad ning osad köögiviljad. Need ei seedu peensooles, vaid jäävad jämesoolde, mille mikroorganismid on võimelised kiudaineid vaid osaliselt lõhustuma. Protsessi käigus tekitavad bakterid nii palju gaase, et tagajärjeks võib olla isegi tugev kõhuvalu, puhitustundest rääkimata.

#2 Joo palju vett

Kui kõht on punnis, siis ilmselt tahaksid sa just oma vedelikutarbimist piirata. Tegelikult aga aitab vesi kehal vabaneda vedeliku kogumisest, soodustab seedimist ning puhastab soolestikku, mis punnikõhu efekti tekitavad. Kiudainerikka toidu söömisel on vaja juua palju vett, et vähendada gaaside teket soolestikus.

Joo vähemalt 8 klaasi vett päevas. Vett võiks juua ühe klaasi hommikul peale ärkamist, treeningu vältel vastavalt vajadusele, päeva jooksul sisetunde järgi – kui tekib meeletu janu, siis see tähendab, et organismil on juba vedelikupuudus tekkinud ja tegelikult tuleks vett tarbida nii, et seda tunnet ei tekiks. Kuid vältida tuleks söögi kõrvale joomist. Peale suuremat söögikorda oota tund kuni poolteist tundi, enne kui vett jood, sest vesi lahustab maomahlasid ja seega võib see ka seedimist aeglustada. Juues vett aga poolteist tundi peale sööki, aitad sa seedimisprotsessi hoopis kiirendada.